جلوگیری از سوء استفاده از پاسپورت مسافری
جلوگیری از سوء استفاده از پاسپورت مسافری

چطور از اطلاعات پاسپورت مسافری شما سوء استفاده میشود

همانطور که میدانید مدتی است طرح رجیستری در کشور راه اندازی شده و برای جلوگیری از قاچاق کالا قرار بر این شده تا حق عوارض گمرک دستگاههای وارد شده به کشور پرداخت شود که در غیر اینصورت آن دستگاه بعد از گذشت 30 از دسترس خارج میشود. برای رجیستری تلفن های هوشمند که به صورت مسافری به کشور وارد میشود نیاز به اطلاعات پاسپورت مسافری + شماره تماس + کد ملی شخص مسافر میباشد.

حال در صورتی که شخص مسافر قصد وارد کردن دستگاه به کشور را نداشته باشد میتواند با اطلاعات خود دستگاه شخص دیگری را ثبت کند اما گاها پیش آمده بدون آنکه مسافر بداند از اطلاعاتش سوء استفاده شده و بدون رضایت شخص از اطلاعات پاسپورت آن فرد استفاده و گوشی به نامش ثبت و رجیستر شده اما چطور ؟ در ادامه پست همراه اندرویدزوم باشید.

چطور از اطلاعات پاسپورت مسافری فرد سوء استفاده میشود ؟

یکی از مهمترین موارد در هرگونه هک و یا سوء استفاده از اطلاعات قرار دادن اطلاعات فردی در دست افراد نامعتبر خواسته یا ناخواسته میباشد. برای مسافران خارج از کشور اصلی ترین تهدید برای سوء استفاده، آژانس های مسافرتی غیر معتبر و یا تور لیدر های بدون مجوز هستند و روش کار آنها معمولا به این صورت است که :

با در اختیار داشتن کپی و یا اصل پاسپورت شما جهت انجام اموراتی همچون گرفتن بلیط ، رزرو هتل و یا گرفتن ویزا به صورت خودسر اقدام به خرید سیمکارت به نام شما میکنند و حالا سیمکارتی که به نام شماست را در گوشی انداخته و با در دست داشتن سه شماره : 1. شماره کدملی 2. شماره تلفن 3.شماره پاسپورت یک گوشی را ثبت و رجیستری میکنند و حالا شما به مدت یکسال از وارد کردن هرگوشی منع میشوید.

پس توصیه میکنیم قبل از اینکه پاسپورت خود را در اختیار کسی قرار دهید از معتبر بودن شخص و یا شرکت اطمینان حاصل کنید.

چطور سوء استفاده از اطلاعات پاسپورت مسافری خود را پیگیری کنیم ؟

سوء استفاده از پاسپورت مسافری

اما اگر از اطلاعات شما بدون رضایت شما سوء استفاده شده و میخواهید از فرد مورد نظر شکایت کنید و این موضوع را پیگیری کنید میتوانید از سامانه 195 که به صورت رسمی توسط وزیر ارتباطات معرفی شد استفاده کنید برای این منظور میتوانید از دو روش زیر بهره بگیرید :

  1. شماره گیری تلفن 195 داخلی 1
  2. ورود به سامانه https://195.cra.ir و انتخاب گزینه ثبت شکایت
0/5 (0 Reviews)

بازدیدها: 13

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)
  • بخش آموزش ها

  • خواهشمند است قبل از سفارش، به مشخصات و دستورالعمل طراحی در انتهای همین صفحه دقت فرمایید. جهت راهنمای کاربران گرامی، “راهنمای سفارش آنلاین” در منوی راهنما در بالای همین صفحه قرار داده شده است.

    ثبت دیدگاه

      • مدل فایل رام و سه حرف بعد از مدل در بیلدنامبر باید مطابق دستگاه شما باشد. اطلاعات مدل و بیلدنامبر را با شماره گیری کد #1234#* یا از تنظیمات > درباره ببنیید (اطلاعات بیشتر برای انتخاب رام سامسونگ)
      • رام های 4 فایل فقط برای موارد خاص تعمیراتی کاربرد دارد. (کاربران عادی از آنها برای آپدیت اندروید استفاده نکنند.)
      • در رام های چند فایله که دو فایل CSC وجود دارد، HOME_CSC اطلاعات دستگاه را پاک نمیکند ولی CSC اطلاعات شما را کامل حذف میکند. (ترجیحا CSC را انتخاب کنید.)
      • رام رسمی سامسونگ G390F را فقط با برنامه Odin و آموزش دکمه زیر فلش کنید.
      • یدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    support
    پشتیبانی/ 24 ساعته آنلاین
    تیکت پشتیبانی
    Please Wait
    Please Wait
    WeCreativez WhatsApp Support
    پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته ایران فایل مرجع فایل رام های رسمی
    ?سلام به فروشگاه ایران فایل خوش آمدی کاربر گرامی
    رفتن به نوار ابزار