چطور از اطلاعات پاسپورت مسافری شما سوء استفاده میشود

جلوگیری از سوء استفاده از پاسپورت مسافری
جلوگیری از سوء استفاده از پاسپورت مسافری

چطور از اطلاعات پاسپورت مسافری شما سوء استفاده میشود

همانطور که میدانید مدتی است طرح رجیستری در کشور راه اندازی شده و برای جلوگیری از قاچاق کالا قرار بر این شده تا حق عوارض گمرک دستگاههای وارد شده به کشور پرداخت شود که در غیر اینصورت آن دستگاه بعد از گذشت ۳۰ از دسترس خارج میشود. برای رجیستری تلفن های هوشمند که به صورت مسافری به کشور وارد میشود نیاز به اطلاعات پاسپورت مسافری + شماره تماس + کد ملی شخص مسافر میباشد.

حال در صورتی که شخص مسافر قصد وارد کردن دستگاه به کشور را نداشته باشد میتواند با اطلاعات خود دستگاه شخص دیگری را ثبت کند اما گاها پیش آمده بدون آنکه مسافر بداند از اطلاعاتش سوء استفاده شده و بدون رضایت شخص از اطلاعات پاسپورت آن فرد استفاده و گوشی به نامش ثبت و رجیستر شده اما چطور ؟ در ادامه پست همراه اندرویدزوم باشید.

چطور از اطلاعات پاسپورت مسافری فرد سوء استفاده میشود ؟

یکی از مهمترین موارد در هرگونه هک و یا سوء استفاده از اطلاعات قرار دادن اطلاعات فردی در دست افراد نامعتبر خواسته یا ناخواسته میباشد. برای مسافران خارج از کشور اصلی ترین تهدید برای سوء استفاده، آژانس های مسافرتی غیر معتبر و یا تور لیدر های بدون مجوز هستند و روش کار آنها معمولا به این صورت است که :

با در اختیار داشتن کپی و یا اصل پاسپورت شما جهت انجام اموراتی همچون گرفتن بلیط ، رزرو هتل و یا گرفتن ویزا به صورت خودسر اقدام به خرید سیمکارت به نام شما میکنند و حالا سیمکارتی که به نام شماست را در گوشی انداخته و با در دست داشتن سه شماره : ۱. شماره کدملی ۲. شماره تلفن ۳.شماره پاسپورت یک گوشی را ثبت و رجیستری میکنند و حالا شما به مدت یکسال از وارد کردن هرگوشی منع میشوید.

روي مطلب كليك كنيد....
بررسی تخصصی Honor V30 Pro |اسمارت فونی خوب، اما فقط برای چینی ها

پس توصیه میکنیم قبل از اینکه پاسپورت خود را در اختیار کسی قرار دهید از معتبر بودن شخص و یا شرکت اطمینان حاصل کنید.

چطور سوء استفاده از اطلاعات پاسپورت مسافری خود را پیگیری کنیم ؟

Abused Report
سوء استفاده از پاسپورت مسافری

اما اگر از اطلاعات شما بدون رضایت شما سوء استفاده شده و میخواهید از فرد مورد نظر شکایت کنید و این موضوع را پیگیری کنید میتوانید از سامانه ۱۹۵ که به صورت رسمی توسط وزیر ارتباطات معرفی شد استفاده کنید برای این منظور میتوانید از دو روش زیر بهره بگیرید :

  1. شماره گیری تلفن ۱۹۵ داخلی ۱
  2. ورود به سامانه https://195.cra.ir و انتخاب گزینه ثبت شکایت
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)

بازدیدها: ۴۰

iran-filee.ir
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
381 بازدید

 برچسب ها: